Skapa bättre kundupplevelser

Pic of a cardboard rocket borrowed from Matt Biddulph on Flickr, via CC.

Prototypa bättre med Minimal Viable Products

En tjänst eller en produkt kan man egentligen se som en prototyp ända fram till dess att den är lyckad ute på marknaden. Dessutom förlorar man mycket pengar om man gjort en dyr prototyp som inte blir någon succé.

Gå en kurs om Lean UX

Minimera 'waste' genom att fokusera på den faktiska kundupplevelsen

Sluta upp med att lägga allt för mycket tid och pengar på sådant som inte gör någon glad. Fokusera istället på det som verkligen betyder något, som att leverera nytta till era kunder, användare eller besökare. Gå en kurs och lär Dig hur.

Låt Era kunder vara med och 'co-designa'

Varför inte ta med kunderna under utvecklingsprojektet? Deras åsikter och tankar om tjänsten eller produkten kommer att spela stor roll förr eller senare. Varför inte ta med dem förr än senare? Alla vinner på detta! Jag kan hjälpa Er med detta.

Några av de verksamheter som jag har jobbat med under åren...